Apollo: aplikacja hacked iPhone'a system podwójnego aparatu

image

Dwuobiektywowa konfiguracja aparatu w wielu urządzeniach w ostatnim czasie okazała się dostarczać kilka imponujących szczegółów fotografii. Ten układ jest nadal lepszy w fotografii niż urządzenia, które wykorzystują algorytmy programowe, z wyjątkiem może urządzeń Google Pixel. Jest w nich coś wyjątkowego. W Apple, aparat z podwójnym obiektywem zapewnia głównie dwie funkcje, tryb portretowy rozmycie z efektami świetlnymi i możliwość optycznego powiększenia. Wielu deweloperów wymyśliło aplikacje, które mają wykorzystać konfigurację aparatu, ale wciąż nie udaje im się tego osiągnąć. Ale teraz, wszystko to zmieniło się dzięki nowej aplikacji o nazwie Apollo przez Indice Limited, który zhakował iPhone'a system podwójnego aparatu obiektywu.

Ta aplikacja pozwala edytować swoje zdjęcia w trybie portretowym po ich wykonaniu. Głównie, aplikacja pozwala na zmianę efektów świetlnych. Możesz dodać i usunąć źródła światła, zmienić kierunek światła, dostosować jasność i kolor i inne więcej edycji. Aby uzyskać aplikację, udać się do Appstore i zainstalować go.

Oto historia rozwoju przez Indice Limited, deweloper za aplikację;

Apollo jest pierwszą aplikacją, która wykorzystuje dane głębokości zdjęć w trybie portretowym, aby realistycznie dodać źródła światła do sceny. Rozwój aplikacji rozpoczął się jako eksperyment z powrotem w listopadzie 2017 roku, kiedy po raz pierwszy dostaliśmy w nasze ręce zupełnie nowy iPhone 8+. Chcieliśmy sprawdzić, co można osiągnąć, wykorzystując informacje o głębi zdjęć portretowych. Nasza hipoteza wyglądała prosto: jeśli informacje o głębi mogą zostać nałożone na zdjęcie 2D, powinno być możliwe ponowne oświetlenie obiektów za pomocą niestandardowych źródeł światła. Oczywiście, pierwsze wyniki były fatalne. Nasz zespół trzymał się sprawy i starał się wycisnąć każdy bit informacji z bufora głębi. Po pierwsze, potrzebowaliśmy metody, aby uzyskać więcej punktów głębi z mapy głębi (rozbieżności) dostarczonej przez API podwójnej kamery. Algorytmicznie stworzyliśmy nową, gęstszą mapę punktów głębi na istniejącym zdjęciu. Sprawy wyglądały jaśniej, ale nadal efekt wizualny obliczonego oświetlenia z wykorzystaniem wzbogaconej mapy głębi wyglądał rozczarowująco. Nadszedł czas na wygładzanie. Zaimplementowaliśmy różne filtry z różnym skutkiem. Potrzebowaliśmy mapy gładkich linii konturowych, które realistycznie podążałyby za krzywiznami obiektów na pierwszym planie. Specjalny sos interpolacji dla wzbogacenia naszej mapy, wraz z dwustronnym filtrowaniem dla uniknięcia artefaktów krawędziowych, był przepisem, który uratował dzień. Uzbrojeni w wysokiej jakości mapę głębi, byliśmy w stanie wydedukować mapę normalną, która jest podstawą do zastosowania modelu oświetlenia sceny 3D. Używając modelu błyskawic w stylu Phonga, odnieśliśmy pierwszy sukces! Na tym etapie, obliczanie informacji o głębi dla zdjęcia portretowego trwało około 45 sekund, co prowadziło do bardzo złego UX. Nadszedł czas, aby zbliżyć się do GPU! Nasz algorytm został najpierw rozbity tak, aby wykorzystać możliwości wielu wątków. Następnie wszystkie obliczenia zostały przepisane na potrzeby pakietu Metal 2 SDK. Czas ładowania spadł do około 3 sekund, co jest oszałamiającą poprawą! Kolejnym krokiem było ujawnienie użytkownikowi wszystkich konfigurowalnych parametrów. Kiedy nasz zespół UX rozpoczął pracę nad projektem, istniały dziesiątki parametrów, które można było dostosować. To nie było dobre; potrzebowaliśmy minimalnego zestawu parametrów, które dadzą użytkownikowi pełną kontrolę bez bycia przytłoczonym. Po wielu iteracjach zawęziliśmy naszą listę do sześciu parametrów: 2 ustawień globalnych i 4 parametrów specyficznych dla źródła światła.

Rzeczywiście, Apollo to aplikacja, którą trzeba mieć!

Dowiedz się więcej na: http://jaklubisz.pl