Apple Pay jest o wiele lepsze w pozyskiwaniu użytkowników mobilnych portfeli niż konkurencja

image

Od momentu powstania, Apple Pay jest na fali wznoszącej, jeśli chodzi o przychody generowane dla Apple. Według raportów, które wyświetlają przewidywaną liczbę 450 milionów użytkowników cyfrowych portfeli w ciągu najbliższych dwóch lat; oczekuje się, że Apple Pay będzie miał prawie połowę liczby użytkowników (225 milionów).

Apple Pay został uruchomiony w październiku 2014 roku jako usługa płatności mobilnych i urósł do rangi cyfrowego portfela. Usługa pozwala swoim użytkownikom na dokonywanie płatności osobiście lub za pośrednictwem aplikacji iOS, a także w sieci. Usługa jest chętnie obsługiwana przez iPhone'y, zegarki Apple, iPady oraz komputery Mac.

Prognoza przedstawiona przez Juniper Research obejmowała usługi płatności mobilnych, między innymi Apple Pay, Samsung Pay i Google Pay. Zgodnie z wynikami prognozy, szacuje się, że 1 na 2 użytkowników mobilnych portfeli oferowanych przez innych producentów sprzętu będzie użytkownikiem Apple Pay. A według tych informacji oznacza to, że liczba użytkowników zbliżeniowych Apple Pay osiągnie do tego czasu 2 biliony dolarów.

Nitin Bhas, autor Juniper Research, podobno powiedział, że nastąpi zwiększony wzrost na rynku. Główni gracze, tacy jak Samsung Pay, Apple Pay, będą odgrywać znaczącą rolę w tym wzroście. Nowa prognoza obejmuje również nowych dostawców usług portfela mobilnego, takich jak Fitbit's Odd wejście pod Fitbit Pay i Huawei Pay. Chociaż analitycy nie wierzą, że te nowe alternatywy zwiększą tak duży udział w rynku, dane z prognozy pokazują, że płatności zbliżeniowe do końca roku osiągną wartość 1 biliona dolarów.

Więcej danych z prognozy Juniper Research ujawnia, że transakcje zbliżeniowe będą dokonywane ponad płatnościami kartą, z silną adopcją w Europie, na Dalekim Wschodzie i w Chinach. Widać również, że płatności kartami zbliżeniowymi najlepiej sprawdzają się w dalekowschodnich Chinach oraz w większej części regionu Azji i Pacyfiku. Razem stanowią one blisko 55% wartości globalnych transakcji kartami zbliżeniowymi.

W przeciwieństwie do innych producentów OEM, Apple jest obecnie najlepszy w pozyskiwaniu użytkowników mobilnych portfeli, zgodnie z danymi prognozy Juniper Research. "To, co jest interesujące w tym nowym raporcie badawczym, to fakt, że Apple Pay ma tak dużych zwolenników, biorąc pod uwagę, jak to smartfony z Androidem, a nie iPhone'y, dominują na światowym rynku smartfonów".

We wczesnych miesiącach 2018 roku Loup Ventures opublikował oświadczenie, że Apple Pay było wykorzystywane na mniejszej o 20% liczbie aktywnych iPhone'ów na świecie, przy czym oczekuje się, że liczby będą rosły z czasem. Stwierdzenie to idealnie pasowało do tezy zawartej w danych z badań Juniper.

Z Apple planowanie nowej wersji swojego produktu w mniej niż dwa tygodnie, firma planuje na generowanie zwiększonych przychodów zarówno z App Store i Apple Pay. Zgodnie z raportami opublikowanymi przez Apple w maju, nastąpił wzrost przychodów o 2 miliardy dolarów w stosunku do roku poprzedniego. Tym samym przekraczając cel 9 milionów dolarów z kategorii usług.